Ga direct naar


Land in Zee!: Wat moeie dr méé?

woensdag 25 juni 2014

LAND IN ZEE! is hét motto voor ontwikkeling in Zeeland. Maar wat kun je er nu eigenlijk mee als beleidsmaker of ondernemer?

Zo'n 100 deelnemers lieten zich tijdens deze bijeenkomst eerst informeren over de actuele toeristische cijfers. Hieruit bleek dat het buitenlandse bezoek aan Zeeland nog altijd toeneemt, maar dat het aantal vakanties van Nederlanders stabiliseert. En wat betreft economisch belang moeten we de dagjesmensen niet vergeten: zij besteden het meeste geld in Zeeland.
Bekijk de Prezi presentatie of de leaflet

x

x

Maar hoe kan LAND IN ZEE! nu worden gebruikt om die bezoekers vooraf te inspireren om naar Zeeland te komen, te informeren tijdens het verblijf en hen na het verblijf tot ambassadeur voor Zeeland te maken? Hierover vertelde Karina Hens van VVV Zeeland, bekijk haar presentatie

Vervolgens toonde Ernesto Spruyt hoe belangrijk het is om te zorgen dat je boodschap klopt bij jouw identiteit als bedrijf of regio. Hij zoomt hierbij in op duurzaamheid: elk bedrijf moet hierover een boodschap kiezen die past bij zijn identiteit en producten, anders is het niet geloofwaardig voor de gast. Bekijk hier de presentatie.

Margot Tempelman nam daarna de microfoon om in een informele setting drie personen te interviewen over de rol van LAND IN ZEE! in hun activiteiten. Inez Melis, eigenaar van Vakantiepark De Meerpaal, Myra van der Straaten, grafisch ontwerper, en Cees Bakker, ruimtelijk ontwerper, vertelden beeldend over hun ervaringen om LAND IN ZEE! te laten zien op het bedrijf, in het landschap of in de communicatie. 

Na een korte pauze mochten de deelnemers aan de slag. In drie groepen werd gewerkt om ideeën te verzamelen voor de toepassing van LAND IN ZEE!, op het bedrijf, in het landschap of in de communicatie. Dit genereerde heel veel ideeën, maar elke groep mocht slechts één idee presenteren voor de hele zaal. 

De groep "omgeving" koos voor het idee om entreepoorten in de vorm van schilderijlijsten te plaatsen bij alle invalswegen van Zeeland - om zo het Zeeuwse landschap letterlijk in te lijsten. 
De groep "communicatie" presenteerde het idee om een calculator te maken waarmee je voor elke plek kunt bepalen hoe ver je van zee / water bent; op die manier kun je overal laten zien (door middel van bordjes, een beeld op een website of via je app, dat je wordt omringd door water: LAND IN ZEE! 
Ten slotte selecteerde de groep "bedrijf" het idee om een gadget te ontwikkelen: een LAND IN ZEE! zandloper, gevuld met zand en zout water. Hiermee wordt "zeeën van tijd, ruimte voor jezelf" heel symbolisch tastbaar gemaakt.

De keuze was aan de zaal: de meeste stemmen gingen naar het idee van de groep "omgeving". Dit betekent dat dit idee wordt beloond met inzet van Kenniscentrum Kusttoerisme, Impuls Zeeland en VVV Zeeland, ter waarde van € 2.500. Met deze inzet willen we het idee een goede start geven, zodat het ook tot realisatie kan komen. Wordt vervolgd dus!  

x

x





Snelkoppelingen

Bookmark and Share