Ga direct naar


Culinair Zeeland

Culinair Zeelandvrijdag 27 januari 2017 13:36

Eten en drinken zijn een essentieel onderdeel van de toeristische beleving, die altijd is gericht op het breken met de dagelijkse routine (Bessiere and Tibere, 2013). Ook als we thuis zijn, iets te vieren hebben of een uitstapje maken, is uit eten gaan populair, zeker in het weekend. In het dagelijks leven zien we de laatste jaren een enorme aandacht ontstaan voor eten en drinken, aangejaagd door de vele kookprogramma's op tv. Koks als Jamie Oliver ('The Naked Chef', 'The Food Revolution') en in Nederland Herman den Blijker ('Herrie in de keuken'), maakten met hun ongepolijste benadering koken en de aandacht voor (goed) eten en drinken in korte tijd populair. Daarnaast groeit sinds kort de markt voor biologische voeding. In de jaren '60 en '70 was biologische voeding nog vooral iets voor geitenwollensokken types en tegenwoordig meer voor het hoogopgeleide, welgestelde deel van de bevolking, die zijn producten kocht bij kleine gespecialiseerde natuurwinkels. De laatste paar jaar zien we een enorme verbreding: elke supermarkt, ook de goedkopere, heeft nu schappen met biologische producten. Het aanbod en de vraag groeien nog steeds.

Eten en drinken worden dus steeds belangrijker. Wat betekent dit voor de toeristische ondernemer? Wat is het belang van eten en drinken in het toeristische aanbod? Wat doet de gast met eten en drinken en wat verwacht de gast? En wat verwacht de bewoner die uit eten gaat in de omgeving? Hoe kunt u als ondernemer hierop inspelen?

Lees alles over de culinaire wensen en behoeften van gasten in Zeeland in de nieuwe publicatie 'Culinair Zeeland'. 

« Terug





Snelkoppelingen

Bookmark and Share